Page 30

esiinny_eduksesi

28 esiinny eduksesi ⬥ Yritysjohtaja opettelee sommittelemaan vakuuttavan ja samastuttavan kertomuksen, jossa painotetaan enemmän tulevaisuuden kulkua eikä niinkään nykyhetken ongelmia. ⬥ Aatteellisen yhdistyksen johtaja oppii viestimään kärkevästi ja itsepintaisesti siitä, miksi heidän asiansa on tukemisen arvoinen. ⬥ Työntekijät oppivat pitämään puoliaan tuomalla esiin omat ajatuksensa kirkkaasti, tiiviisti ja vakuuttavasti. ⬥ Julkiset puhujat oppivat paitsi hallitsemaan hermonsa ja puhumaan kangertelematta, myös pitämään yllä yleisön mielenkiintoa koko esityksensä ajan sekä sanomaan jotakin, jonka kuulijat muistavat jälkeenpäin. ⬥ Kirjailijat oppivat puhumaan teoksistaan myyvästi kuulostamatta siltä, että tuputtavat asiaansa. ⬥ Ammattimaiset tv-toimittajat ja uutisankkurit välttyvät muuttumasta tv-kasvon karikatyyriksi. ⬥ Teknologiayhtiöiden tietokoneinsinöörit oppivat viestimään selkeästi, miksi heidän kehittelemällään laitteella on käytännön merkitystä. ⬥ Myyntiryhmät oppivat saamaan asiakkaita kertomalla mukaansatempaavia tarinoita yrityksensä erityisyydestä. ⬥ Työnhakijat oppivat tuomaan esille kilpailuarvoaan havainnollistamalla osaamistaan malliesimerkkien kautta. Oli asiakas tai tilanne mikä tahansa ja riippumatta siitä, työskentelenkö kahden kesken vain ryhmässä, ihmisten huolenaiheet ovat usein hyvin samanlaisia. Yleisesti ottaen (huomasitko, etten sanonut ”makroperspektiivistä katsottuna”? – luvussa 7 opit enemmän yritysjargonista luopumisesta) kysymykset ovat seuraavanlaisia: ⬥ Miten tuon itseäni esiin vakuuttavammin ja varmemmin? ⬥ Miten voin myöntää virheeni menettämättä ihmisten luottamusta? ⬥ Miten inspiroin ihmisiä antamaan parhaansa?


esiinny_eduksesi
To see the actual publication please follow the link above