Page 34

shem_fi

9. FYYSINEN KUORMITTUMINEN 34 9.10 Istuminen tuolin etuosassa Ilman selkänojaa istuminen on tehokasta alaselän lihasten vahvistamista, kun sen tekee oikein. Alkuun alaselkä voi väsyä nopeasti, mutta se harjaantuu pian. Kestävä alaselän lihaksisto ottaa vastuuta, hallitsee ja suojaa selkärankaa fyysisessä rasituksessa. Istahda tuolin etureunalle Vie lantiota hieman eteen niin, että alaselän lihakset ylläpitävät notkoa Rentouta yläselkää ja rintakehää taakse, jotta yläselän pyöreys säilyy Anna olkapäiden, hartioiden ja niskan rentoutua luonnolliseen asentoon Hae asennon hallinta alaselän ja kyljen lihaksilla Vältä pitkäaikaista selkä pyöreänä istumista. Alaselän lihakset venyvät ja niskan alue ylikuormittuu voimakkaasti. Vältä myös pidempiaikaista rintakehän työntämistä eteen ja lapojen vetämistä taakse. Tämä johtaa ns. yliryhtiin, mikä jäykistää yläselkää ja ohjaa hengityksen pinnalliseksi. ! © Valmius Hyvinvointiin Group Oy


shem_fi
To see the actual publication please follow the link above